try

Wednesday, January 26

10 perkara mengenai aku !!

Memandang aku nk org kenal aku ngn lebih dekat , so da create 10 perkara mengenai aku lau byk2 xde rahsia la aku nti, haha. So pada sape2 y da knal ngn aku , korang leh arr setuju je ngn mane2 bnde y korang da taw tentang aku .. bg y xpernah kenal atau baru2 nk kenal, nah aku bagitaw kt korang ! terase cm famous lak aku ( ayat gedik ) haha ~ k2 aku da nk stat create nie .. dok diam2 n baca taw .. itupon lau sanggup lah .. hehe 

1. . aku sukA lelaki sweet :

hehe .. nie bnde paling penting y korang mesti taw tntg selera or pilihan aku .. sweet, npe aku suke y sweet .. sb dorg2 nie manis bile dipandang, xkisahlah dorg putih 0r coklat 0r hitam .. warna xmemainkan peranankn ! xtaw cmner aku nk terangkan ape y aku suke sgt dengan LELAKI SWEET nie .. eh2, bg y ensem2 jgn terkecik ati lak, hehe aku bkn xsuke ngn korang .. korang ensem tp nk wat cmner aku lebih tergoda pada y sweet .. hohoho aku tetap kn pandang korang2 y ensem , al maklum la aku nie pompuan dah tntu aku suke cuci – cuci mata tgk korang.. hahaha sape y xnk lihat keindahan ciptaan y Esa kan ! aku ngku , akulah org pertama y akan tgk keindahan itu ~

2. aku xsukA makan makanan y remeh2 :

sumenye sb aq nie malas nk kunyah..kalu boleh nk org kunyahkn, pastu aku telan jer ( bapak pemalas kan ) haha. bukan ape, aku rase cm penat tgk org dok kunyah2 makanan y remeh temeh tu .. bukannya KENYANG ! lau aku bik makan nasi biapon cme makan sekali sehari sekurang2nye kenyang gak perot ..lau makan makanan remeh2 tu, kenyang? ala, da comfrim setgh jam kemudian lapar blik.. kan2? jgn sorok2 aku taw jgk…kahkahkah ~

3. aku bukAn peramah :

terutama sekali dengan org y aku xkenal tegur aku.. time tu aku taw ayat apa y  kua dari mulut dorang. SOMBONG !! haha, aku taw da .. xpe aku xkisah, aku ok jer gpon da  mmg aku cmtu, akukan pemalu (puji diri jap, hihi ) so ape y aku kn buat ialah senyum , angguk , geleng , tunduk .. tu je, ok kan? ade gak respon walaupon sikit .. huhu tok y da kenal aku lak, comfrim aku kan ckp Non – Stop! hahaha ~

4. aku sukA gelak + merapu2 :

seronok kan bile leh gelak2 smaada secara sopan ataupon x ! lau aku kai sebat jer, terase kelakar sgt aku bntai gelak je, so time tu sume keayuan y aku peram ilang setemeta .. haha tambah lak dapat geng y same cm aku .. agi la best, ckp pun merapu2 time tu mcm2 ayat kuar .. cm istilah  PERGI KENYANG, BALIK LAPAR! XPAT HULOR TGN, HULOR KAKI! & aku nk selit ayt adik aku, XDE INTERNET IBARAT MAKAN NASI TNPA LAUK pelikkn, pe kaitan internet ngn nasik xde lauk … so cmner ? mmg merapukan .. haha, ayt2 nie sume aku men kai sebut jer tnpa berfkir pnjg! lalala ~

4. aku sukA g shopping kompleks :

tapi bile aku g shopping kompleks bkn beli ape2 pon..sbnrnye aku suke window shopping jer .. tgk2 barang n y paling penting tengak kerenah orang . kenapa aku suke ek ? tahla, mane2 pon aku g, mata aku mesti MELILAU TGK ORG KELILING .. padahal xknl org pon, korg rase tu tebiat atau tabiat ? hihihi dari rumah sebelom pergi da set kat kepala nk beli tu, nk beli nie .. tp bile sampai je senarai byk belinye 1 xpon kekdg sumenye aku lupa, argghhhh ! kekdg kuat berangan gak aku nie .. huhu

6. aku sukA nangis :

hahaha ~ nangis ? mesti korang kan ckp aku cengengkn ? xpon sentitif .. yup, mmg aku sentitif terutama sekali dengan org terdekat n y aku sayang,comfrim xsampai 5 minit je aku da leh kuar kn airmata .. tp bukan tu je, even ape saje bnde or perkara  y MENYENTUH HATI & PERASAAN aku pasti airmata aku akn bergenang aku xla men ngis je, still tahan hehe, segan la org npk.. klu sorg2 je xpe gak! Opss, sebelum terlupa aku bukan ngis meraung2 k .. just meleleh cmtu jer sb bg aku lau aku marah , sakit ati , terasa , cume dengan airmata je aku akan pulih semula.. pas2 tu aku ok la blik .. xlame pon .. hihihi

7. aku liberAl :

korang taw ape tu liberal ? liberal tu bersifat terbuka…yahhh, dat’s me ! aku mmg org y BERSIFAT TERBUKA so sng kn bile bkwn ngn aku, mcm2 aku leh join.. hihi tp aku hope kwn2 aku sumenye bersikap terbuka, bkn pe senang la nk story3 xla npk kolot sgt nti .. hihi

8. aku suka berdebat :

nie mmg kesukaan aku, lau bab BERDEBAT aku comfrim xtertinggal terutama zaman sekolah dlu.. ade bebrpa org dak lelaki, suke sgt memperkecikkan kaum pompuan, kaum aku tu .. aku pe agi mula la stat nk berdebat, y mane slh aku bg cawww punye, tp lau bnde tu betol aku mengiakan jugak .. aku bkn nye jenis melulu membangkang org !

9. aku senAng ingt muke tp susAh nak ingat nama :

masalah nie selalu melanda kt aku .. nk2 org y aku xbpe rapat, lau nk terjumpe aku akn cepat berase seakan2 die nie aku pernah jumpe .. bile die tegur je aku, yup mmg comfrim pernah jumpe sb die knl aku .. tp bile die da pergi, org tnye sape die tu ? .. time tu aku kan jawab , tah la aku pun 
XINGAT NAME JUST INGAT ORG JE ! hahaha ~ sengal kan .. hihi ( sory ye pd sape2 y masih ingat nme aku, tp aku lak xingt nme korg ) J

10. aku sukA dengar lagu :

xkira lah genre ape muzik tu .. pop , balada , jiwang , rock n ape2 jer sume aku layan .. so korg xle arr nk ckp aku nie minah jiwang sb aku layan sume lagu bukan sekadar lagu tangkap leleh je! haih ~ popuan da tntu berjiwa lembut kan ? aku, agi la lembut ( cehh3 ) hihi .. sebenarnye ape y aku suke bile dengar lagu nie LIRIK .. aku suke menghayati lirik2 lagu, sedap lirik comfrim aku layan lagu punye .. bg y best byk2 tp aku nk senaraikan 2 jer : 
KUINGIN KAMU ( romance ) , CINTA ANTARA KITA ( duta ft baizura kahar )


No comments:

Post a Comment